Quiz för Workbuster – Avsnitt 4 Välkommen till Abilitys Onboarding Quiz för Workbuster - Avsnitt 4.😃 Du behöver få minst 32 poäng av 36 för att kunna gå vidare till nästa avsnitt. 👉OBS! På vissa frågor kan fler svar vara korrekta Ange datum Ditt för- och efternamn Din e-postadress Din ort Vad gäller för det Individuella mötet? Du planerar in tiden för mötet utifrån deltagarens nivå, men kan naturligtvis ge mer tid om det behövs. Deltagaren ska individuellt få minst 5 jobbtips vid varje tillfälle. Behöver du hålla mötet på distans så använder du Arbetsförmedlingens eget videomötesverktyg. Alla deltagare med samma fokus får samma stöd. GP ska skapas och skickas in i Mina Sidor inom fem dagar från startdatum i tjänsten. Om deltagaren inte gjort de bestämda uppgifterna, så behöver du ta reda på vad det beror på och coacha utifrån att hitta en lösning på det. Du kollar av innan mötets slut att deltagaren uppfattat vad hen ska göra och du skriver en anteckning om det, samt lägger in anteckningen i Schemat (i rutan Anteckning). Det individuella mötet handlar om att du som handledare/coach ska följa upp vad deltagaren har gjort sedan förra mötet. Handledaren hjälper deltagaren att ansöka om ersättning vid det individuella mötet. Deltagaren behöver bara berätta för handledaren vilka jobb hen har sökt. Ni pratar ihop er tillsammans för att hitta vad som behöver göras tills nästa möte och att sätta uppgifterna på en realistisk nivå så att deltagaren lyckas med det. Hur gör du för att hålla ett distansmöte med deltagaren? Du loggar in med ditt BankId och skapar ett Videomöte på https://videomote.arbetsformedlingen.se/meetings Klickar på Skapa videomöte Skriv rubrik tex. NAMN (på din deltagare) videomöte, Välj korrekt dag och tid för ert möte, Klicka på Lägg till deltagare och välj vilken roll (arbetssökande), Spara Arbetssökanden och spara sedan mötet. Du ringer ett videosamtal till din deltagare via WhatsUp. Du ringer ett videosamtal till din deltagare via FaceTime eller Messenger. Du skapar ett Skype-möte som du bjuder in deltagaren till. Du får en länk som du kan skicka till din deltagare. Sedan när det är dags för mötet så loggar du in på samma länk med BankId och deltagaren via den länk som du skickat. Skapar ett Teams-möte i kalendern och mailar ut till deltagaren. Vad gäller för den Gemensamma planeringen? Den Gemensamma planeringen är ett sätt för deltagaren att lättare få jobb. Vid start ska en planering skapas utifrån vad som framkommer på uppstartsamtalets kartläggning med deltagaren. Planeringen tydliggörs i Schemat, tillsammans med deltagaren. Gemensamma planeringen innehåller alla tillåtna aktiviteter samtidigt. Time's up Dela gärna i sociala medier! FacebookXRedditLinkedInTumblrPinterestVkEmail