Quiz för Workbuster – Avsnitt 6 Välkommen till Abilitys Onboarding Quiz för Workbuster - Avsnitt 6.😃 Du behöver få minst 45 poäng av 51 för att kunna gå vidare till nästa avsnitt. 👉OBS! På vissa frågor kan fler svar vara korrekta Ange Datum Ditt för- och efternamn Din e-postadress Din ort Varför finns det Anteckningskategorier i Workbuster? De gör det lätt för dig när du vill kontrollera att du gjort de anteckningar du behöver för månaden. Det gör det lätt att hitta information för just den månad du är intresserad av. Det underlättar kvalitetssäkringen, och för att det är den informationen som finns kvar när beslutet tas bort i Workbuster. De finns för att krångla till ditt arbete i Workbuster. Hur gör du korrekta anteckningar? Anteckningarna ska innehålla relevant information om vad ni gör och har planerat framåt och hur ni ska gå till väga. Anteckningarna görs för att enklare kunna följa flödet och processen för varje deltagare. Handledaren gör kryptiska notiser för att ingen annan ska tolka anteckningen. Handledaren skriver en kort notis för att själv veta vad som skett med deltagaren. Det är nödvändigt för att underlätta kvalitetssäkringen, och för att det är den informationen som finns kvar när beslutet tas bort i Workbuster. Använd Anteckningskategorierna, så får du vägledning om vad du behöver skriva i dokumentationen. Anteckningar är onödigt slöseri med tid som handledaren kan använda till annat. Hur skapar du ett Individuellt schema för deltagaren? Ändrar i schemat, så att det tydligt syns vilken AKTIVITET, LOKAL och Ansvarig handledare det är. Ändrar i den förvalda Aktiviteten i Grundschemat där det står: Välj aktivitet utifrån deltagarens GP Låter den förvalda informationen från Grundschemat stå kvar. Använder rutan Anteckning, för att beskriva vad deltagaren ska göra tills nästa gång ni träffas. Använder rutan Anteckning för att göra en generell text som passar alla deltagare. Laddar först upp ett Grundschema under beslut, och det har anpassats för det egna kontoret. Varför ska det finnas ett Individuellt schema? För att Ability kräver det. Schemat är till för skriva in vilka jobb deltagaren sökt. För avtalet i ROM2 kräver att deltagaren har ett Individuellt schema. För att klart och tydligt – enkelt och koncist, visa vad deltagaren fått för delmål/uppgifter att göra tills ni ska ses på nästa möte. Hur skapar du ett Individuellt schema för deltagaren? Ändrar i den förvalda Aktiviteten i Grundschemat där det står: Välj aktivitet utifrån deltagarens GP Låter den förvalda informationen från Grundschemat stå kvar. Laddar först upp ett Grundschema under beslut, och det har anpassats för det egna kontoret. Ändrar i schemat, så att det tydligt syns vilken AKTIVITET, LOKAL och Ansvarig handledare det är. Använder rutan Anteckning, för att beskriva vad deltagaren ska göra tills nästa gång ni träffas. Använder rutan Anteckning för att göra en generell text som passar alla deltagare. Time's up Dela gärna i sociala medier! FacebookXRedditLinkedInTumblrPinterestVkEmail